2009
„BORDERLINE ARCHITECTURE”

kutatási téma: A félév kutatási területe a határterületek keresése az építészetben :
kutatásvezető: FERENCZ, Marcel , WESSELÉNYI GARAY, Andor
kutatásban résztvevő hallgatók: DE MK Építészmérnöki tanszék  III, éves és Komplexes BSc hallgatók

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Lengő ceruzák

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Műtermi fotósorozat az installáció “igénybevételéről”

A kutatásban minden a vonalra, mint rajzi alapegységére épült. A gyermekkortól induló ábrázolástechnikai lépésektől gyökereztetve. A tervezési szemlélet elmélyítésére dolgozódott ki az az oktatásstratégia, mely végül egy pályázatban teljesedett ki, ez volt a BORDERLINE pályázati anyag. Ha nincs tanszéki kutatás, BA sincs.

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _ gyermekrajzok fejlődéstérképe

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _ gyermekrajz _ Ferencz Attila /4/

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _ gyermekrajz _ Ferencz Bulcsú /5/

Az építész képzésben azon kortárs oktatásmetodikai elméletek keresése, amely a szó nemes értelmében az építészet gyökerét keresi. Ezt a folyamatot feltáró oktatásmodszertan a „BORDERLINE ARCHITECTURE”. Az elmúlt egy évben számos eredményt hozott a kutatás. Legfőbb eredménye a 12 .dik Velencei Biennálé Magyar Pavilonjának győztes pályázata, amely gondolatiságának háttere az ezt megelőző oktatásszemléleti kísérletezés jelentette. A rajzolás alapélményének – filmfelvételeken rögzített professzionális skiccelési és szerkesztési technikák – bemutatása vált az egyik legmegkapóbb kutatási témává.

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _ Első vázlat

„A BORDERLINE ARCHITECTURE kutatás eredményét a Biennálé alkalmával – ahol több mint 40 hazai és külföldi ismert építész tett hitet a rajzoláson keresztül átadható építészeti tudás mellett – alkotótársammal Wesselényi-Garay Andorral könyvbe szerkesztve szerepeltettük……..” FERENCZ, Marcel DLA, „SÁV 2010”, Kiállítás nyilatkozata – Kölcsey Központ, Debrecen

„……A Magyar Pavilonban megjelenő kiállítás célja az volt, hogy visszavezesse a látogatót az építészet és az emberi létezés alapélményéhez, a vonaloz. A címben szereplő BorderLINE kifejezés – éppúgy vonatkozik a határosság földrajzi érzetére, mint ahogy vonatkozik az építészeti technikák felhasadására, vagy mint ahogy vonatkozik a vonal és a tér, a rajz és az építészet születésére, az itt és az ott problémájára………” WESSELÉNYI GARAY Andor PhD, „BORDERLINE Architecture 2010”, Pályázati nyilatkozata, Műcsarnok, Budapest

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _ Vendégkönyv rajza

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Gondolati erőteret rajzoló kezek

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _A rajz egyéni elmélyülés és közösségi élmény

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _A gondolat és a rajz együtt mozdul

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _A rajzi struktúra és a gondolati struktúra egymást erősírti

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Üres pavilontér installálás előtt

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Átriumba helyezett főpillérzet

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Apszisba repülő ceruzák

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Lehullott ceruzák

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Lengő ceruzák

2009
„BORDERLINE ARCHITECTURE”

kutatási téma: A félév kutatási területe a határterületek keresése az építészetben :
kutatásvezető: FERENCZ, Marcel , WESSELÉNYI GARAY, Andor
kutatásban résztvevő hallgatók: DE MK Építészmérnöki tanszék  III, éves és Komplexes BSc hallgatók

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Lengő ceruzák

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Műtermi fotósorozat az installáció “igénybevételéről”

A kutatásban minden a vonalra, mint rajzi alapegységére épült. A gyermekkortól induló ábrázolástechnikai lépésektől gyökereztetve. A tervezési szemlélet elmélyítésére dolgozódott ki az az oktatásstratégia, mely végül egy pályázatban teljesedett ki, ez volt a BORDERLINE pályázati anyag. Ha nincs tanszéki kutatás, BA sincs.

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _ gyermekrajzok fejlődéstérképe

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _ gyermekrajz _ Ferencz Attila /4/

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _ gyermekrajz _ Ferencz Bulcsú /5/

Az építész képzésben azon kortárs oktatásmetodikai elméletek keresése, amely a szó nemes értelmében az építészet gyökerét keresi. Ezt a folyamatot feltáró oktatásmodszertan a „BORDERLINE ARCHITECTURE”. Az elmúlt egy évben számos eredményt hozott a kutatás. Legfőbb eredménye a 12 .dik Velencei Biennálé Magyar Pavilonjának győztes pályázata, amely gondolatiságának háttere az ezt megelőző oktatásszemléleti kísérletezés jelentette. A rajzolás alapélményének – filmfelvételeken rögzített professzionális skiccelési és szerkesztési technikák – bemutatása vált az egyik legmegkapóbb kutatási témává.

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _ Első vázlat

„A BORDERLINE ARCHITECTURE kutatás eredményét a Biennálé alkalmával – ahol több mint 40 hazai és külföldi ismert építész tett hitet a rajzoláson keresztül átadható építészeti tudás mellett – alkotótársammal Wesselényi-Garay Andorral könyvbe szerkesztve szerepeltettük……..” FERENCZ, Marcel DLA, „SÁV 2010”, Kiállítás nyilatkozata – Kölcsey Központ, Debrecen

„……A Magyar Pavilonban megjelenő kiállítás célja az volt, hogy visszavezesse a látogatót az építészet és az emberi létezés alapélményéhez, a vonaloz. A címben szereplő BorderLINE kifejezés – éppúgy vonatkozik a határosság földrajzi érzetére, mint ahogy vonatkozik az építészeti technikák felhasadására, vagy mint ahogy vonatkozik a vonal és a tér, a rajz és az építészet születésére, az itt és az ott problémájára………” WESSELÉNYI GARAY Andor PhD, „BORDERLINE Architecture 2010”, Pályázati nyilatkozata, Műcsarnok, Budapest

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _ Vendégkönyv rajza

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Gondolati erőteret rajzoló kezek

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _A rajz egyéni elmélyülés és közösségi élmény

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _A gondolat és a rajz együtt mozdul

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _A rajzi struktúra és a gondolati struktúra egymást erősírti

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Üres pavilontér installálás előtt

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Átriumba helyezett főpillérzet

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Apszisba repülő ceruzák

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Lehullott ceruzák

„BORDERLINE ARCHITECTURE” 12. Nemzetközi Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilon _Lengő ceruzák