2007
„AZ OKTATÁS JÖVŐJE A VÁROS JÖVŐJE”

kutatási téma: Debrecen,Tocós Kert beépítése, infrastruktúrája, építészeti víziója
kutatásvezető: FERENCZ, Marcel
kutatásban résztvevő oktatók: Csanády Gábor DLA, Ferencz Marcel, Gerle János DLA, Kőszeghy Attila PhD, Kulcsár Attila DLA, Maglóczki Tibor
kutatásban résztvevő hallgatók: DE MK Építészmérnöki Tanszék diplomázó hallgatók

KONCEPCIÓ_A Debrecen TOCÓS kert mélyfekvésű területés egy mesterséges emelt vízfolyás mellett emelt ZÖLD GÁTRA telepített városközpont épüle, melynek barázdáit a hallgatók foglalják el közéületeikkel…

Kiállítás az N&n galériában Budapesten

Hallgatói tervek…

Hallgatók munka közben…

„…….A Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Műszaki Főiskolai Kar Építészmérnöki Tanszékén idén és tavaly elkészült, a debreceni tócós kerti városfejlesztési elképzelésekhez kapcsolódó építész hallgatói tervekből nyílik kiállítás az N&n galériában 2007. április 25 -én, szerdán 18 órakor. A kiállítást megnyitja ifj. Kálmán Ernő építész.
A debreceni egyetemen 2006 -ban elindult a BSC fokozatú építészképzés. Várható, hogy néhány éven belül valamilyen szakirányú mesterképzés is elkezdődik. Ezzel az egész Tiszántúlon, valamint Románia határ menti, magyarlakta területein egyedül itt lesz magas szintű építészképzés, ami kivételes jelentőséget kölcsönöz a debreceni oktatásnak. A magas színvonalú képzéshez több szempontból elengedhetetlen a közvetlen környezettel, a várossal történő szoros együttműködés. Ennek egyik formája az időszerű fejlesztési feladatokba való bekapcsolódás, ami kölcsönös előnyöket jelent a városnak és a hallgatóknak egyaránt. Az oktatás számára fontos, hogy a diákok valós, a saját, ismert környezetükben keletkező kihívásokkal foglalkozzanak, és olyan megoldásokat javasoljanak, amelyek minden egyetemi sajátosságuk ellenére hasznosíthatóak, ösztönzőek a város számára. Ennek a felismerésnek a jegyében készültek a végzős hallgatók szakdolgozatai a Tócóskert beépítetlen területén kialakított fiktív fejlesztési koncepció részeként. Az elképzelt alközpontban különféle közintézmények és lakóházak kerülnek egymás mellé. A kiállításon az első félévben engedélyezési szintig elkészült tervekből mutatunk be néhányat, a következő félévben ezek részleteinek kiviteli szintű kidolgozásával folytatódik a munka. E modellek és tervlapok mellett bemutatunk néhányat az alsóbb évfolyamokon tanulók kreatív, készségfejlesztő gyakorlataiból, amelyek segítségével az építészeti gondolkodást, szemléletmódot, a téralakításra való érzékenységet igyekszünk elsajátíttatni a hallgatókkal…”

idézet:
2007 BERTA, Erzsébet – „Az építészképzés új programja az egyetem műszaki főiskolai karán – Egy spirituális funkcionalizmus felé” Nyomtatott interjú In.: Debreceni DISPUTA, periodika, Önkormányzat Lapkiadó , Debrecen 2007 /03, pp. 35-39, ISSN 1785-5152

A kiállításon az alsó évfolyamok is bemutatkoznak kísérleteikkel:
A képen a kapuzat közösségi formaeredőjét kísérelik bemutatni a hallgatók

A tabló egy verstöredék és egy üres lap kapcsolatát mutatja, minden hallgató egy darab A4-es lap felhasználásával fejezheti ki a vers értelmét térben…

Hallgatók családi ház tervei ceruzával, a számítógép nélkülözésével…

Kiállítási MOTTÓ:
A Debreceni Egyetemen belül 2006-ban elindult a BSC fokozatú építészképzés. Várható, hogy néhány éven belül valamilyen szakirányú mesterképzés is elkezdődik. Ezzel az egész Tiszántúlon, valamint Románia határmenti, magyarlakta területein egyedül itt lesz magasszintű építészképzés, ami kivételes jelentőséget kölcsönöz a debreceni oktatásnak. A magas színvonalú képzéshez több szempontból elengedhetetlen a közvetlen környezettel, a várossal történő szoros együttműködés. Ennek egyik formája az időszerű fejlesztési feladatokba való bekapcsolódás, ami kölcsönös előnyöket jelent a városnak és a hallgatóknak egyaránt. Az oktatás számára fontos, hogy a diákok valós, a saját, ismert környezetükben keletkező kihívásokkal foglalkozzanak és olyan megoldásokat javasoljanak, amelyek minden egyetemi sajátosságuk ellenére hasznosíthatóak, ösztönzőek a város számára. Ennek a felismerésnek a jegyében készültek a végzős hallgatók szakdolgozatai a Tócóskert beépítetlen területén kialakított fiktív fejlesztési koncepció részeként. Az elképzelt alközpontban különféle közintézmények és lakóházak kerülnek egymás mellé. A kiállításon az első félévben engedélyezési szintig elkészült tervekből mutatunk be néhányat, a következő félévben ezek részleteinek kiviteli szintű kidolgozásával folytatódik a munka. E modellek és tervlapok mellett bemutatunk néhányat az alsóbb évfolyamokon tanulók kreatív, készségfejlesztő gyakorlataiból, amelyek segítségével az építészeti gondolkodást, szemléletmódot, a téralakításra való érzékenységet igyekszünk elsajátíttatni a hallgatókkal. Debrecen, 2006. december A DE Agrártudományi Centrum, Műszaki Főiskolai Kar, Építészmérnöki Tanszék

2007
„AZ OKTATÁS JÖVŐJE A VÁROS JÖVŐJE”

kutatási téma: Debrecen,Tocós Kert beépítése, infrastruktúrája, építészeti víziója
kutatásvezető: FERENCZ, Marcel
kutatásban résztvevő oktatók: Csanády Gábor DLA, Ferencz Marcel, Gerle János DLA, Kőszeghy Attila PhD, Kulcsár Attila DLA, Maglóczki Tibor
kutatásban résztvevő hallgatók: DE MK Építészmérnöki Tanszék diplomázó hallgatók

KONCEPCIÓ_A Debrecen TOCÓS kert mélyfekvésű területés egy mesterséges emelt vízfolyás mellett emelt ZÖLD GÁTRA telepített városközpont épüle, melynek barázdáit a hallgatók foglalják el közéületeikkel…

Kiállítás az N&n galériában Budapesten

Hallgatói tervek…

Hallgatók munka közben…

„…….A Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Műszaki Főiskolai Kar Építészmérnöki Tanszékén idén és tavaly elkészült, a debreceni tócós kerti városfejlesztési elképzelésekhez kapcsolódó építész hallgatói tervekből nyílik kiállítás az N&n galériában 2007. április 25 -én, szerdán 18 órakor. A kiállítást megnyitja ifj. Kálmán Ernő építész.
A debreceni egyetemen 2006 -ban elindult a BSC fokozatú építészképzés. Várható, hogy néhány éven belül valamilyen szakirányú mesterképzés is elkezdődik. Ezzel az egész Tiszántúlon, valamint Románia határ menti, magyarlakta területein egyedül itt lesz magas szintű építészképzés, ami kivételes jelentőséget kölcsönöz a debreceni oktatásnak. A magas színvonalú képzéshez több szempontból elengedhetetlen a közvetlen környezettel, a várossal történő szoros együttműködés. Ennek egyik formája az időszerű fejlesztési feladatokba való bekapcsolódás, ami kölcsönös előnyöket jelent a városnak és a hallgatóknak egyaránt. Az oktatás számára fontos, hogy a diákok valós, a saját, ismert környezetükben keletkező kihívásokkal foglalkozzanak, és olyan megoldásokat javasoljanak, amelyek minden egyetemi sajátosságuk ellenére hasznosíthatóak, ösztönzőek a város számára. Ennek a felismerésnek a jegyében készültek a végzős hallgatók szakdolgozatai a Tócóskert beépítetlen területén kialakított fiktív fejlesztési koncepció részeként. Az elképzelt alközpontban különféle közintézmények és lakóházak kerülnek egymás mellé. A kiállításon az első félévben engedélyezési szintig elkészült tervekből mutatunk be néhányat, a következő félévben ezek részleteinek kiviteli szintű kidolgozásával folytatódik a munka. E modellek és tervlapok mellett bemutatunk néhányat az alsóbb évfolyamokon tanulók kreatív, készségfejlesztő gyakorlataiból, amelyek segítségével az építészeti gondolkodást, szemléletmódot, a téralakításra való érzékenységet igyekszünk elsajátíttatni a hallgatókkal…”

idézet:
2007 BERTA, Erzsébet – „Az építészképzés új programja az egyetem műszaki főiskolai karán – Egy spirituális funkcionalizmus felé” Nyomtatott interjú In.: Debreceni DISPUTA, periodika, Önkormányzat Lapkiadó , Debrecen 2007 /03, pp. 35-39, ISSN 1785-5152

A kiállításon az alsó évfolyamok is bemutatkoznak kísérleteikkel:
A képen a kapuzat közösségi formaeredőjét kísérelik bemutatni a hallgatók

A tabló egy verstöredék és egy üres lap kapcsolatát mutatja, minden hallgató egy darab A4-es lap felhasználásával fejezheti ki a vers értelmét térben…

Hallgatók családi ház tervei ceruzával, a számítógép nélkülözésével…

Kiállítási MOTTÓ:
A Debreceni Egyetemen belül 2006-ban elindult a BSC fokozatú építészképzés. Várható, hogy néhány éven belül valamilyen szakirányú mesterképzés is elkezdődik. Ezzel az egész Tiszántúlon, valamint Románia határmenti, magyarlakta területein egyedül itt lesz magasszintű építészképzés, ami kivételes jelentőséget kölcsönöz a debreceni oktatásnak. A magas színvonalú képzéshez több szempontból elengedhetetlen a közvetlen környezettel, a várossal történő szoros együttműködés. Ennek egyik formája az időszerű fejlesztési feladatokba való bekapcsolódás, ami kölcsönös előnyöket jelent a városnak és a hallgatóknak egyaránt. Az oktatás számára fontos, hogy a diákok valós, a saját, ismert környezetükben keletkező kihívásokkal foglalkozzanak és olyan megoldásokat javasoljanak, amelyek minden egyetemi sajátosságuk ellenére hasznosíthatóak, ösztönzőek a város számára. Ennek a felismerésnek a jegyében készültek a végzős hallgatók szakdolgozatai a Tócóskert beépítetlen területén kialakított fiktív fejlesztési koncepció részeként. Az elképzelt alközpontban különféle közintézmények és lakóházak kerülnek egymás mellé. A kiállításon az első félévben engedélyezési szintig elkészült tervekből mutatunk be néhányat, a következő félévben ezek részleteinek kiviteli szintű kidolgozásával folytatódik a munka. E modellek és tervlapok mellett bemutatunk néhányat az alsóbb évfolyamokon tanulók kreatív, készségfejlesztő gyakorlataiból, amelyek segítségével az építészeti gondolkodást, szemléletmódot, a téralakításra való érzékenységet igyekszünk elsajátíttatni a hallgatókkal. Debrecen, 2006. december A DE Agrártudományi Centrum, Műszaki Főiskolai Kar, Építészmérnöki Tanszék