INTUITIVITÁS: A doktori disszertáció kivonata

“Önvilágkép 1996” – rajz FERENCZ, marcel

“Vezérlőelv” – rajz FERENCZ, marcel

“Gondolatrajz” – rajz FERENCZ, marcel

“Üresség” – rajz FERENCZ, marcel

“Érintés” a ceruza első érintése a lapon /nagyítás – rajz FERENCZ, marcel

“Ceruza érintés” a lapon megindított térválasztás – rajz FERENCZ, marcel

“Meginduló vonal erő” – rajz FERENCZ, marcel

“Küzdelem” – rajz FERENCZ, marcel

“Erőtér” az épületet megalkotó térerő – rajz FERENCZ, marcel

“az erőtérben Megvalósult Mű” HUNFÜRDŐ, Pro-architectúra-díj 2009 – FERENCZ, marcel

“Két Kocka harca” az alkotói folyamat modellezése – rajz FERENCZ, marcel

“Két gondolatmag között ott VAN” – film FERENCZ, marcel

“Totem” a belső tisztelet jegyei – gipsz szobrok FERENCZ, marcel

“Totem és világkép 2007” – rajz FERENCZ, marcel

“DLA értekezés MÁTRIX” az 1996-os és a 2007-es Önvilágképek mentén

“DLA értekezés – az ÚT” – rajz FERENCZ, marcel

TÉZIS: „Intuitív gondolati elemzés útján fellehető, modellezhető az a fogalmi rendszer, amely elhelyezést, pozíciót képes adni : az alkotó öntevékenységéről,  világképének meghatározásáról, lényegi mondanivalójáról, működésének nyomonkövethetőségéről”

“DLA értekezés – az ÚT” – rajz FERENCZ, marcel

“DLA értekezés – a GONDOLAT” – rajz FERENCZ, marcel

TÉZIS:„A gondolatteret felépítő és működtető elvek, az alkotó számára megfogható nyelvi-képi rendszerek. Szerkezeti felépítése az érintkező fogalmi rendek találkozásában és összefüggéseiben keresendő. Az alkotó építész tevékenységében tetten érhetők a gondolat-megnyilvánulási momentumok elvont és gyakorlati párhuzamosságai”

“DLA értekezés – a GONDOLAT” – rajz FERENCZ, marcel

“DLA értekezés – a VONAL” – rajz FERENCZ, marcel

TÉZIS: „A Vonal szellem és valóság határa. A „vonalképi” szimbólumok térszövetet alkotnak a tudatban. A vonal tudatsíkok egyesítésére, bontására és azok lényegi kifejezésére képes. A vonalképi struktúrák gondolatteret indukálnak”

“DLA értekezés – a VONAL” – rajz FERENCZ, marcel

“DLA értekezés – a FORMA” – rajz FERENCZ, marcel

TÉZIS: „A forma szellemi tartalma szerint következmény, modellező eszköz. Az építészeti forma az emberi létforma sorsfüggvény-következménye. A forma gyökere az őt éltető fogalmi elemek kölcsönhatása”

“DLA értekezés – a FORMA” – rajz FERENCZ, marcel

“DLA értekezés – az ARÁNY” – rajz FERENCZ, marcel

TÉZIS: „Az arány a „teremtés” kulcsa. A belsőképi világmetszet középpontjában áll. A forma-, vonal-, gondolatképek „mozgatója”

“DLA értekezés – az ARÁNY” – rajz FERENCZ, marcel

INTUITIVITÁS: A doktori disszertáció kivonata

“Önvilágkép 1996” – rajz FERENCZ, marcel

“Vezérlőelv” – rajz FERENCZ, marcel

“Gondolatrajz” – rajz FERENCZ, marcel

“Üresség” – rajz FERENCZ, marcel

“Érintés” a ceruza első érintése a lapon /nagyítás – rajz FERENCZ, marcel

“Ceruza érintés” a lapon megindított térválasztás – rajz FERENCZ, marcel

“Meginduló vonal erő” – rajz FERENCZ, marcel

“Küzdelem” – rajz FERENCZ, marcel

“Erőtér” az épületet megalkotó térerő – rajz FERENCZ, marcel

“az erőtérben Megvalósult Mű” HUNFÜRDŐ, Pro-architectúra-díj 2009 – FERENCZ, marcel

“Két Kocka harca” az alkotói folyamat modellezése – rajz FERENCZ, marcel

“Két gondolatmag között ott VAN” – film FERENCZ, marcel

“Totem” a belső tisztelet jegyei – gipsz szobrok FERENCZ, marcel

“Totem és világkép 2007” – rajz FERENCZ, marcel

“DLA értekezés MÁTRIX” az 1996-os és a 2007-es Önvilágképek mentén

“DLA értekezés – az ÚT” – rajz FERENCZ, marcel

TÉZIS: „Intuitív gondolati elemzés útján fellehető, modellezhető az a fogalmi rendszer, amely elhelyezést, pozíciót képes adni : az alkotó öntevékenységéről,  világképének meghatározásáról, lényegi mondanivalójáról, működésének nyomonkövethetőségéről”

“DLA értekezés – az ÚT” – rajz FERENCZ, marcel

“DLA értekezés – a GONDOLAT” – rajz FERENCZ, marcel

TÉZIS:„A gondolatteret felépítő és működtető elvek, az alkotó számára megfogható nyelvi-képi rendszerek. Szerkezeti felépítése az érintkező fogalmi rendek találkozásában és összefüggéseiben keresendő. Az alkotó építész tevékenységében tetten érhetők a gondolat-megnyilvánulási momentumok elvont és gyakorlati párhuzamosságai”

“DLA értekezés – a GONDOLAT” – rajz FERENCZ, marcel

“DLA értekezés – a VONAL” – rajz FERENCZ, marcel

TÉZIS: „A Vonal szellem és valóság határa. A „vonalképi” szimbólumok térszövetet alkotnak a tudatban. A vonal tudatsíkok egyesítésére, bontására és azok lényegi kifejezésére képes. A vonalképi struktúrák gondolatteret indukálnak”

“DLA értekezés – a VONAL” – rajz FERENCZ, marcel

“DLA értekezés – a FORMA” – rajz FERENCZ, marcel

TÉZIS: „A forma szellemi tartalma szerint következmény, modellező eszköz. Az építészeti forma az emberi létforma sorsfüggvény-következménye. A forma gyökere az őt éltető fogalmi elemek kölcsönhatása”

“DLA értekezés – a FORMA” – rajz FERENCZ, marcel

“DLA értekezés – az ARÁNY” – rajz FERENCZ, marcel

TÉZIS: „Az arány a „teremtés” kulcsa. A belsőképi világmetszet középpontjában áll. A forma-, vonal-, gondolatképek „mozgatója”

“DLA értekezés – az ARÁNY” – rajz FERENCZ, marcel